Funkce Javascriptu prohlížeče je vypnutá. Zapněte ji, abyste mohli využívat všechny funkce těchto webových stránek.
Pokud vaše otázka není uvedena v seznamu, neváhejte nás kontaktovat na info@babydirekt.cz.
To znamená, že autosedačka splňuje přísné evropské bezpečnostní standardy. Rovněž můžete zkontrolovat bezpečnostní hodnocení udělované evropskými testovacími organizacemi, jako jsou například Stiftung Warentest, Which? a ADAC.
Naše řešení FIT FINDER® je komplexní nástroj, s jehož pomocí si budete moci ověřit, zda je naše autosedačka kompatibilní s vaším vozem. Můžete se díky tomu ujistit, že bezpečnostní prvky autosedačky budou v automobilu fungovat, a zároveň budete mít jistotu, že získáte v případě nehody pojistku v plné výši.
POUŽÍT NÁŠ NÁSTROJ FITFINDER®
Oceňujeme, že autosedačky jsou komplexní záležitostí. Zároveň si ovšem myslíme, že je důležité, aby rodiče rozhodovali o typech ochrany, které nabízejí svým dětem, na základě dostatečného množství informací. Vytvořili jsme proto seznam klíčových bezpečnostních funkcí, které je třeba zvážit při výběru autosedačky.
Jaký druh pásů nabízí?5bodový bezpečnostní pás, 3bodový bezpečnostní pás nebo klasický bezpečnostní pás ve vozidle?
Nabízí pokročilou ochranu proti bočnímu nárazu?V případě běžné formy nárazu - z boku.
Nabízí špičkovou ochranu hlavy a krku? Na ochranu zranitelné hlavy a vyvíjejících se svalů na krku rostoucího dítěte.
Nabízí prodlouženou jízdu proti směru jízdy?Je dokázáno, že se jedná o bezpečnější způsob přepravy mladších dětí, a jde o zákonnou povinnost do 9 kg hmotnosti dítěte.
Z bezpečnostních důvodů byste měli udržovat dítě v každé fázi co možná nejdéle – až dokud nepřekročí limit hmotnosti nebo hlava nedosáhne horní hrany sedačky. To je důležité obzvláště v případě nejmenších dětí, jelikož instalace proti směru jízdy nabízí nejbezpečnější způsob cestování. Obecné pravidlo přechodu dítěte do další skupiny autosedaček zní:
Hlava dítěte by nikdy neměla převyšovat horní hranu autosedačky. Je to obzvlášť důležité při používání dětských autosedaček pro maximální omezení rizika kontaktu hlavy dítěte s prvky vnitřního vybavení auta v případě nárazu. Poloha našich dětských autosedaček řady ERWF (DUALFIX, MAX-FIX II, MAX-WAY, MULTI-TECH apod.) je více vzpřímená oproti běžným dětským autosedačkám a snižuje tak riziko kontaktu hlavy dítěte s prvky vnitřního vybavení auta.
Navíc je chráněna větší část těla než při použití dětské autosedačky, v níž je dítě v horizontální pozici. Naše dětské autosedačky řady ERWF mohou být používány do chvíle, kdy dítě dosáhne maximální předepsané hmotnosti nebo dokud hlava dítěte nepřesahuje horní hranu autosedačky/hlavové opěrky. Dítě obvykle vyroste z autosedačky, než dosáhne jednoho z těchto indikátorů, protože jeho ramena se již nebudou moci vejít pod hlavovou opěrku v nejvyšší pozici.
Máte již základnu Base nebo plánujete zakoupit autosedačku kompatibilní se základnou Base našeho systému Modular System? Zkontrolujte nejprve přehled kompatibility.
Fakta: V první řadě je třeba určit, jaké sedačky budou vašemu dítěti „vyhovovat“. To záleží na věku a hmotnosti dítěte. Jakmile tuto otázku vyřešíte, nastane čas rozhodnout, jaký typ sedačky nejlépe vyhoví vašim potřebám.
Některé autosedačky jsou navrženy pro fyziologii konkrétního věku či hmotnosti dítěte. Tyto sedačky nabízejí ochranu šitou na míru i dokonalé pohodlí a rozměry. Jiné sedačky jsou vytvořeny tak, aby pokryly mnohem širší věkové rozpětí. Tyto sedačky nabízejí maximální flexibilitu a životnost. Jen vy sami můžete rozhodnout, co je pro vaši rodinu nejlepší.
NEMLUVNĚ Skupina 0/0+ | Od narození do 13 kg (~ 12/15 měsíců) Tyto sedačky, často nazývané jako „dětské autosedačky“, lze používat od narození a lze je připevnit ke kočárku. Jsou navrženy tak, aby byly lehké, maximálně přenosné a dokonale ochránily malé dítě.
Skupina 0+/1 | Od narození do 18 kg (~ 4 roky) Tyto sedačky se také dají používat od narození, ale celou dobu zůstávají upevněny v automobilu. Často jsou větší a těžší a nelze je připevnit ke kočárku. Naproti tomu se však do nich dítě vejde až do 4 let věku nebo do hmotnosti 18 kg. A navíc vám dávají možnost instalace sedačky ve směru jízdy, jakmile na to bude dítě připraveno.
BATOLE Skupina 1 | Od 9 kg do 18 kg (~ 9 měsíců až 4 roky) Tyto sedačky jsou určeny dětem od 9 kg do 18 kg a nabízí celou řadu různých typů instalací a připoutání.
Skupina 1/2 | Od 9 kg do 25 kg (~ 9 měsíců až 6 let) Tyto sedačky jsou vhodné pro děti od 9 kg do 25 kg a často nabízí volbu mezi instalací ve směru či proti směru jízdy, aby se dalo vyhovět měnícím se potřebám rostoucího dítěte.
Skupina 1/2/3 | Od 9 kg do 36 kg (~ 9 měsíců až 12 let) Tyto sedačky jsou vytvořeny pro děti od 9 kg do 36 kg a jsou typem sedaček, které nabízejí nejdelší dobu použitelnosti.
DÍTĚ Skupina 2/3 | Od 15 kg do 36 kg (~ 4 roky až 12 let) Tyto sedačky, často nazývané jako autosedačky s oporou zad, jsou připraveny poskytovat maximální ochranu pro starší děti mezi 15 a 36 kg.
Fakta: Systém ISOFIX, který jsme vynalezli v roce 1997 ve spolupráci se společností Volkswagen, se hned od svého vzniku stal standardem pro instalaci autosedaček v Evropě. Výrazně snižuje riziko chybné instalace a při použití spolu se základnou zjednodušuje přenášení dětské autosedačky do auta a z něj. V každém případě bychom vždy doporučovali využívat autosedačku se systémem ISOFIX, ale chápeme, že ne všechny vozy jsou vybaveny konektory systému ISOFIX. Proto je potřeba, abyste si tuto skutečnost u svého vozu ověřili ještě před nákupem autosedačky.
ISOFIX Revoluční vynález, který jsme vymysleli ve spolupráci se společností Volkswagen a který umožňuje snadné a přímé spojení s kotevními body vozidla.
Bezpečnostní pás ve vozidle určený pro dospělé osoby Upevnění autosedačky pomocí 3bodového bezpečnostního pásu v autě.
Fakta: Na kočárek lze upevnit jen určité typy autosedaček, většinou nazývaných jako „dětské autosedačky“. A navíc ne všechny autosedačky jsou kompatibilní se všemi značkami či modely kočárků. Pokud zvolíte správnou kombinaci, může dětská autosedačka a cestovní systém nabízet flexibilní a bezpečný způsob přepravy malého dítěte po silnici i chodníku.
Vaše možnosti: Všechny dětské autosedačky od společnosti Britax jsou kompatibilní se všemi našimi cestovními systémy – a s cestovními systémy mnoha dalších předních značek.
Fakta: Stávající evropská legislativa (ECE R44/04) stanoví, že dítě musí cestovat v sedačce orientované proti směru jízdy až do 9 měsíců věku nebo do dosažení hmotnosti 9 kg. Ve společnosti Britax však doporučujeme, aby dítě využívalo sedačku orientovanou proti směru jízdy tak dlouho, jak to jen dovolí charakter dítěte, automobilu a vašeho životního stylu.
Vaše možnosti: Jsme rádi, že vám můžeme nabídnout nejen jedno z nejširších evropských portfolií autosedaček s instalací proti směru jízdy, ale také jedno z nejmodernějších – s možností cestovat s dítětem v autosedačce orientované proti směru jízdy až do hmotnosti 36 kg (což odpovídá zhruba 7 letům dítěte). Zároveň chápeme, že to není možné u všech rodin, proto máme k dispozici také celou řadu autosedaček, u nichž si rodiče budou moci sami zvolit, kdy nastal čas na změnu směru instalace autosedačky.
Všichni víme, že pro malé dítě jsou pohodlí a pocit bezpečí naprosto klíčové. Nepřemýšlejte proto jen o jeho věku, ale také o specifických potřebách – bude na vás potřebovat během cesty vidět? Prospí hodně času v hluboké korbě? Dnes se dají najít kočárky, které uspokojí všechny konkrétní předem stanovené požadavky.
Má váš automobil jen malý kufr nebo máte doma málo úložného prostoru? Plánujete časté procházky do náročného terénu? Plánujete zapojit kočárek do svého aktivního životního stylu? Budete využívat městskou hromadnou dopravu? Tyto otázky vám pomohou určit, který kočárek bude pro vaši rodinu nejvhodnější a jaké příslušenství byste měli zvolit.
Na první pohled by se mohlo zdát, že na vás čeká nekonečné bludiště různých možností – pokud ale jednotlivým funkcím porozumíte, budete si moci sami určit, které jsou pro vás stěžejní.
Potřebujete mít možnost připevnit dětskou autosedačku nebo hlubokou korbu k podvozku kočárku? Hledejte modely, které jsou vybaveny naším systémem CLICK & GO® – abyste mohli připevnit dětskou autosedačku nebo hlubokou korbu přímo na podvozek.
Potřebujete sedačku, kterou lze nainstalovat po směru i proti směru jízdy? Hledejte kočárky, které nabízejí možnost změny polohy sedačky, aby s vámi mohly menší děti udržovat oční kontakt, a aby větší děti měly šanci sledovat svět kolem sebe.
Jste nestandardně malí či velcí? Měkké rukojeti naleznete u všech našich kočárků, ale najít lze i rukojeti s nastavitelnou výškou.
Jaké možnosti polohování potřebujete? Malé děti by měly ležet na rovné ploše, aby se jim správně vyvíjela páteř i respirační systém. Starší děti ale potřebují stimulaci v podobě sledování rodičů i světa kolem sebe. Nabízíme celou řadu různých možností úpravy náklonu opěradla, aby byly čerstvě narozené i malé děti spokojené a jako v bavlnce
Jaká kola nejlépe vyhovují místu a vašemu způsobu života? Přední kola mohou být buď fixně uzamčena (pro lepší stabilitu na nerovném povrchu), nebo se mohou volně otáčet (pro snadnější zatáčení). Větší kola si lépe poradí s pískem, blátem nebo sněhem, zatímco kočárek s menšími koly lze složit do kompaktnější podoby. Rychloupínací kola jsou ideální, když máte omezený skladovací prostor nebo malý kufr u auta. Máme připravené možnosti, které uspokojí každý váš požadavek.
Chystáte se do extrémních klimatických podmínek? Nabízíme širokou škálu boudiček s roztažitelnými clonami na ochranu před sluncem, deštěm, větrem a dalšími vlivy.
Žijete v zemi, kde se v zimě rychle stmívá? Některé naše modely byly navrženy s ohledem na severské klima – reflexní pásky z materiálu 3M ScotchliteTM zajistí dobrou viditelnost i za šera.
Je pro vás důležitý úložný prostor? Budete chodit pěšky na větší nákupy? Plánujete pravidelná rodinná dobrodružství, na která si budete chtít brát veškeré potřebné vybavení? Pokud ano, zvažte typ a velikost úložného prostoru, kterou naše jednotlivé modely nabízejí.
Všestranný cestovní systém Všestranné kočárky, které jsou vhodné od narození až přibližně do 4 let věku. „Vše v jednom“ jsou flexibilní systémy skládající se z podvozků, sedaček s orientací po směru jízdy nebo proti ní, hlubokých korbiček a adaptérů dětských sedaček. Malé děti v nich mohou ležet na rovné ploše nebo cestovat v dětské autosedačce, starší děti mohou sedět čelem k rodičům, zatímco batolata mohou sedět po směru jízdy a kochat se okolním světem – a to vše jako v bavlnce.
Lehký kočárek Lehké kočárky jsou navrženy s ohledem na potřeby městských rodin nebo rostoucích dětí. Přestože jsou také vhodné už od narození (s volitelnou hlubokou korbou), nemají problém uvézt děti až do 15 kg nebo 4 let. Často jsou dostupné ve variantě se 3 nebo 4 koly a představují aerodynamické a flexibilní řešení.
Dvojité kočárky Dvojité kočárky jsou vytvořeny tak, aby uspokojily potřeby rozrůstajících se rodin. K dispozici je buď verze s uspořádáním sedaček vedle sebe, což nabízí maximální pohodlí, nebo tandemové uspořádání zajišťující maximální manévrovatelnost – a to pro děti různého věku i pro dvojčata. Některé dvojité kočárky dokonce mají odnímatelnou sedačku, takže když potřebujete převážet jen jedno dítě, lze je využívat jako klasický jednomístný kočárek.
Na území Evropské unie je povinné používat dětskou autosedačku pro všechny děti do výšky 1,35 m nebo 1,5 m (v závislosti na konkrétním členském státu).
V Evropě aktuálně platí dvě právní normy:
i-Size (jedná se o novou normu pro autosedačky Skupin 0 a 0+/1, která bude několik let existovat souběžně s normou ECE R44/04a stanovuje pokročilejší bezpečnostní standardy na základě aktuálnějších bezpečnostních dat). Všechny dětské autosedačky Britax vyhovují požadavkům normy ECE R44/04.
Autosedačky vyhoví požadavkům normy ECE R44/04, pokud uspějí v testování na čelní nárazy při rychlosti 50 km/h a zadní nárazy při rychlosti 30 km/h. Při testování nárazů se využívají figuríny a moderní měřicí přístroje hodnotící úroveň ochrany jednotlivých autosedaček. Autosedačky vyhovující normě ECE R44/04lze poznat podle oranžového štítku potvrzujícího splnění požadavků normy. Všechny autosedačky Britax splňují požadavky normy ECE R44/04.
K určení, zda dětská autosedačka vyhovuje vašemu vozu, jsou k dispozici 3 typy schválení autosedaček:
Univerzální schválení Autosedačka je schválena k použití ve všech vozidlech, která vyhovují směrnicím ECE R14 a R16. Všechna vozidla s technologií ISOFIX musí využívat body pro ukotvení systému ISOFIX včetně horního upevňovacího popruhu nebo nožní opěrky a příručka vozidla musí uvádět, že automobil je vhodný pro „Univerzální dětské autosedačky se systémem ISOFIX“.
Polouniverzální schválení Polouniverzální schválení je, když se při instalaci používají kromě standardních požadavků také další bezpečnostní zařízení, jež vyžadují další testování. Například: některé automobily mají v oblasti podlahy nebo pod ní další úložný prostor, jenž může ovlivnit chování nožní opěrky dětské autosedačky, proto je třeba nahlédnout do seznamu kompatibility vozů výrobce dětské autosedačky, zda váš typ a model vozu vyhovuje.
Schválení specifické pro vozidlo Dětská autosedačka je testována v další dynamické zkoušce nárazu a je schválena pouze pro tyto vozy. Automobil musí být uveden v seznamu kompatibility vozů výrobce dětské autosedačky. Může jít o speciální prvky, které lze nainstalovat pouze do vozu daného typu.
i-Size (ECE R129) je nová směrnice pro dětské autosedačky, která bude několik dalších let platit souběžně s aktuální směrnicí (ECE R44/04). V platnosti je od 9. července 2013. Naše společnost byla hlavním přispěvatelem do vývoje této směrnice a věříme, že se díky ní výrazně zvýší ochrana malých cestovatelů po celé Evropě.
Klíčové změny:
Cestování v poloze proti směru jízdy až do věku nejméně 15 měsíců Je dokázáno, že se jedná o bezpečnější způsob cestování v případě čelního nárazu.
Přidáno testování na boční náraz Aby se zajistila lepší ochrana v případě bočních nárazů.
Pouze autosedačky se systémem ISOFIX Použití našeho vynálezu, s nímž jsme roku 1997 přišli společně s firmou Volkswagen, výrazně snižuje riziko nesprávné instalace.
Klasifikace na základě věku a velikosti, nikoli hmotnosti Odráží nejnovější poznatky o bezpečnosti a poskytuje rodičům jasnější přehled o tom, zda je autosedačka vhodná pro jejich dítě, i informaci, kdy je dítě připraveno k přechodu na další úroveň autosedačky.
Autosedačky, které vyhovují normě i-Size (neboli ECE R129) lze poznat podle značky „i-Size“ na oranžovém schvalovacím štítku. Na štítku lze rovněž snadno najít příslušnou klasifikaci délky pro autosedačku.
Autosedačky jsou navrženy tak, aby pohlcovaly sílu nárazu pomocí těla sedačky a rozptylovaly zbývající sílu nárazu mimo tělo dítěte. Autosedačky s instalací proti směru jízdy nabízejí nejlepší ochranu v případě čelních nárazů – což je nejčastější typ nehod na vozovkách.*
Podle fyzikálních zákonů je pro dítě v případě čelní kolize bezpečnější cestovat v autosedačce orientované proti směru jízdy, protože síla nárazu směřuje od zadní části sedačky, zatímco zbývající energie je rovnoměrně rozptýlena mezi hlavu, krk a horní část těla. Pokud dojde k čelní kolizi, když dítě cestuje v sedačce orientované po směru jízdy, je energie vzniklá při nárazu přenášena nerovnoměrně napříč konstrukcí sedačky a zádržným systémem – což může vést k tomu, že na tělo dítěte bude působit větší množství energie.
Naši důvěru v bezpečnost orientace autosedaček proti směru jízdy do vyššího věku dítěte podporuje prostřednictvím svých nařízení i švédská vláda a bezpečnostní organizace napříč Skandinávií. Švédsko se může pochlubit nejnižší mírou úmrtí dětí při dopravních nehodách na světě.
Špičkové autosedačky navrhujeme už přibližně 50 let – a již více než 20 let ve Švédsku prosazujeme použití autosedaček orientovaných proti směru jízdy. Během té doby neustále využíváme naše poznatky k rozvoji inovativních způsobů vytváření bezpečnějších, jednodušších a flexibilnějších produktů. Náš výzkumný a vývojový tým dlouhodobě zkoumá energii a způsoby minimalizace jejích dopadů – díky čemuž jsme schopni zkvalitňovat ochranu, kterou naše produkty nabízejí ze všech možných úhlů nárazu (včetně převrácení na střechu) při dopravních nehodách. Rovněž jsme dokázali vyvinout špičkovou řadu autosedaček s bezpečnostními pásy, které umožňují cestování v poloze proti směru jízdy až za hranice systému ISOFIX – až do věku 7 let. Naše odborné znalosti pravidelně konzultujeme s vládními orgány a odborníky na bezpečnost po celém světě.
PLUS Test je dobrovolný test, který stanovuje náročné standardy pro schopnost autosedačky ochránit hlavu a krk v případě čelní kolize. V současné době se PLUS Test provádí u sedaček určených pro švédský trh – což je jediná země v Evropě, kde rodiče přepravují děti výhradně v poloze proti směru jízdy až do věku čtyř let. Test se objevil v roce 2009 a od té doby se v něm podařilo uspět jen některým zádržným systémům.
*Casimir „Child Car Passenger Fatalities - European Figures and In-Depth Study“; Alan Kirk; Loughborough University, Velká Británie; Konference: „Ochrana dětí v autě“, Mnichov, 2011
Téměř 50 let zkušeností a neustálých technických inovací nám umožnilo pochopit vše, co se děje při různých typech kolizí.
V případě autosedaček Skupiny 0 a 0+ jsou děti většinou upevňovány pomocí systému 3bodového či 5bodového bezpečnostního pásu.
U autosedaček Skupiny 1 jsou děti upevňovány buď pomocí 5bodového bezpečnostního pásu, nebo pomocí dostupných štítových systémů (kterým se také někdy říká bezpečnostní polstrování, štít proti nárazu, tlumicí štít).
Systém 5bodového bezpečnostního pásu výrazně snižuje síly působící na dítě během nárazu, protože jsou tyto síly odkláněny od dítěte podél pásu do pěti bodů kontaktu se sedačkou. Když bezpečnostní pás dítě zpomalí, polstrování po obvodu široké oblasti omezí pohyb ramen a boků, což snižuje tlak na páteř a síly budou odkloněny od částí těla obsahujících životně důležité orgány. V případě překlopení na střechu, bočního nárazu nebo vyvažování nárazu (kdy může kombinace vertikálních, bočních nebo šikmých bočních sil způsobit vyhození ze sedačky nebo podklouznutí), ramenní kontaktní body a popruh v rozkroku tato rizika zastaví a dítě bude v bezpečí ochranné ulity autosedačky. Kromě toho umožňuje pás provádět úpravy podle těla konkrétního dítěte, proto vždy dokonale a pohodlně padne.
U všech autosedaček se systémem 5bodového bezpečnostního pásu vedou pásy přes ramena a podél boků, kde se připevní ke sponě vystupující z popruhu vedoucího mezi nohama. Pás těsně obepíná kostnaté části pánve (pásy kolem rozkroku a boků) a podél ramen a hrudního koše (ramenní pásy). Když se dítě v autosedačce pohne dopředu, jako by tomu bylo v případě nehody, správně utažený pás již „drží“ dítě a účinně jej zadržuje, přičemž rozptyluje síly nárazu mimo dítě do těla sedačky a zbylé síly pohltí silné kosti v těle.
Návrh systému pásů je složitý proces. Viditelná část je jen malým zlomkem celkového systému bezpečnostního pásu, který se skládá z popruhů, jazyků, popruhu v rozkroku, prvků na upevnění k základně a klíčového prvku: spony. Je potřeba technologie umožňující snadné utažení a povolení pásu, dále je pás třeba vést kolem základny sedačky, aby se umožnilo připojení ve správných bodech a mohlo být rozptýleno zatížení, a v neposlední řadě je třeba zajistit také snadný přístup pro rodiče fixující dítě do sedačky. Navíc je technicky náročné a finančně nákladné navrhnout základnu sedačky, která by dokázala odolat silám, jimiž na její horní část působí bezpečnostní pás ve snaze efektivně zadržet horní část těla.
Domníváme se, že když jde o bezpečnost dítěte, nemělo by se nijak riskovat. Použitá autosedačka, jejíž historii neznáte, s sebou nese vždy riziko, protože si nemůžete být jisti, zda již někdy nebyla zapojena do dopravní nehody (přestože na ní nejsou žádné viditelné známky poškození).
Funkcí bezpečnostního pásu vozidla dětské autosedačky Group 2/3 (Britax KIDFIX II XP (SICT), KIDFIX XP (SICT), KIDFIX SL (SICT), KID II, DISCOVERY SL a ADVENTURE) je řádně a pevně držet autosedačku na místě , tak i dítě. Nedostatečné (neúplné) stahování bezpečnostního pásu bývá u dětských autosedaček Group 2/3 častým problémem. Existuje mnoho faktorů, které k tomu přispívají, včetně venkovní teploty a teploty uvnitř vozu, stejně jako úhlu, pod jakým bezpečnostní pásy vozidla prochází horním vodítkem pásu dětské autosedačky. Jelikož horní bod, v němž je bezpečnostní pás vozidla připojen ke konstrukci vozidla, není u všech vozů stejný, liší se výsledek případ od případu podle typu vozu, dětské autosedačky, polohy hlavové opěrky a dalších okolností. Po zakoupení dětské autosedačky je důležité provést instalační test. Zkuste prosím zajistit, aby se bezpečnostní pás vozidla, když Vaše dítě sedí v dětské autosedačce, dostatečně zatahoval.
To, zda se při použití dětské autosedačky Group 2/3 vyskytl nějaký problém, zjistíte tak, že zkontrolujete zatahování bezpečnostního pásu vozidla.
Při instalaci dětské autosedačky vždy prosím dodržujte pokyny uživatelského návodu příslušné autosedačky (včetně případného seznamu typů) i daného vozidla.
1) Když vaše dítě sedí v dětské autosedačce, ujistěte se, že bezpečnostní pásy vozidla mají hladký a bezpečný chod jak horním vodítkem pásu, tak dolním vodítkem pásu.
2 ) Je důležité, aby bezpečnostní pás vozidla pohodlně a rovnoměrně dosedal k tělu dítěte tak, aby dítě i dětskou autosedačku bezpečně držel na místě. Vždy se ujistěte, že je bezpečnostní pás řádně upevněn a že není překroucený.
3) Jakmile je dítě usazeno, řekněte mu, aby se v dětské autosedačce předklonilo dopředu a pak zpět. Pokud byste si všimli, že se bezpečnostní pás vozidla plně nezatahuje zpět a že došlo k jeho uvolnění, postupujte prosím následovně:
Všechny dětské autosedačky Britax jsou kompatibilní se všemi kočárky Britax a Britax BOB. Rovněž jsou kompatibilní s níže uvedenými modely od ostatních předních výrobců kočárků.
Podrobnější informace
Při nejasnostech ohledně požadovaných adaptérů vám pomůže školený personál obchodu. V případě dalších otázek kontaktujte výrobce kočárku.
Následující modely od společnosti Britax byly schváleny k použití v letadle:
*1 Vhodné pro děti do 13 kg nebo do chvíle, kdy hlava převyšuje okraj nosiče. Označení dokládající vhodnost pro letecké použití se nachází na autosedačce.
*2 Vhodné pro děti od 9 do 18 kg. Tento model je schválen k použití v letadle, a to při použití sady příslušenství do letadla, kterou lze získat od dodavatele.
Jelikož se směrnice aerolinek týkající se vhodných autosedaček mohou pravidelně měnit, doporučujeme, abyste si před cestou vždy ověřili platná nařízení u vašich aerolinek.
Pokud kvalifikovaný pracovník zabývající se instalací autosedaček dospěje k názoru, že je úhel základny sedačky příliš strmý ve vztahu k sedadlu automobilu, pro autosedačku BABY-SAFE i-SIZE doporučujeme použití základny BABY-SAFE i-SIZE FLEX BASE, která má nastavitelný úhel a poskytuje vašemu dítěti pohodlnější a bezpečnější polohu více vleže. Podívejte se na náš seznam vozidel a zjistěte, zda je základna kompatibilní s vaším vozem.
Při navrhování našich zádržných systémů se snažíme dosáhnout křehké rovnováhy týkající se síly nezbytné k rozepnutí přezky – musí být dostatečně velká, aby si dítě přezku nemohlo rozepnout samo, ovšem zároveň nesmí být tak velká, aby měla s rozepnutím problém jiná osoba v případě nehody. Zároveň zákon zakazuje použití složitějšího systému zámku, který by mohl zabránit dospělé osobě v rozepnutí přezky v případě mimořádné situace.
V případě bezpečnostního pásu doporučujeme, aby se rodiče pokusili najít ideální rovnováhu mezi utažením pásu tak silně, aby to dítěti bylo nepříjemné a snažilo by se uniknout, a naopak utažením tak volně, že by dítě mohlo zpod pásu snadno vyklouznout. Pás by měl být pevně dotažen, ale ne tak, aby nějakým způsobem tlačil na tělo (mezi pás a hrudník dítěte by se měly vejít dva prsty).
Pokud se dítě rozepne a vyklouzne z bezpečnostního pásu, doporučujeme okamžitě zastavit a dítě znovu připásat.
Dětské autosedačky Skupiny 0/0+ musí být instalovány do polohy proti směru jízdy. Tyto autosedačky se nesmí používat v kombinaci se sedadlem spolujezdce, kde je airbag. Totéž platí pro naše produkty Skupiny 0+/1 a Skupiny 1/2, jako je FIRST CLASS PLUS, MAX-FIX II a DUALFIX, když se používají v poloze proti směru jízdy, MAX-WAY a MULIT-TECH II. Stejně jako MAX-FIX II a DUALFIX však lze použít pouze v automobilech, které mají systém připojení ISOFIX na předním sedadle. Informace naleznete v příručkách k autosedačce a vozidlu.
Na rozdíl od předního airbagu na straně spolujezdce se boční airbagy nafouknou jen trochu – jsou tedy jen v minimálním kontaktu s dětskou autosedačkou. Pokud je dítě správně zajištěno v autosedačce a nemůže se z ní vyklánět, nepředstavuje použití bočních airbagů ve vozidle žádné nebezpečí.
Pokud však přesto máte strach, doporučujeme vám kontaktovat výrobce vozidla a zeptat se, jak daleko se při aktivaci boční airbagy nafukují a zda je pravděpodobné, že přijdou do styku se zádržným systémem na zadních sedadlech. Testy organizace EuroNCAP zahrnují hodnocení bezpečnosti dětských autosedaček v případě bočního nárazu, proto zkuste nahlédnout na web https://www.euroncap.com/ a zkontrolovat, zda byl model vašeho automobilu mezi testovanými.
I když dětské autosedačky značky Britax Römer nemají oficiální datum konce životnosti, protože používáme vysoce kvalitní materiál stabilizovaný vůči UV záření, který brání opotřebení, řídíme se všeobecným doporučením Evropské konfederace pro dětské výrobky. Životnost se začíná počítat od prvního použití výrobku.
Proč?
Zákony, pravidla a normy jsou pravidelně aktualizovány, aby do nich byly začleňovány nové poznatky z oblasti bezpečnosti dětí; Výrobky, technická řešení i design se vyvíjejí také v důsledku přepracování norem a za účelem toho, aby odrážely nejnovější technologie a vlastnosti zajišťující bezpečnost dětí; Funkční části výrobků mohou mít sníženou odolnost kvůli opotřebení a vystavení vnějším faktorům, jako je například jídlo a pití. Společnost Britax Römer nedoporučuje používat použité autosedačky s neznámou historií, protože uživatel si nemůže být jistý, zda auto, do nějž byla autosedačka namontována, nemělo nehodu (i když autosedačka nejeví žádné známky poškození); mohlo také dojít ke ztrátě součástí, štítku a návodů.
Váš nákupní košík
Tyto webové stránky používají cookies s cílem zlepšit uživatelskou přívětivost. Pokud tyto informace akceptujete nebo budete pokračovat v používání těchto stránek, předpokládáme, že s nimi souhlasíte.
Další informace o námi používaných cookies a o tom, jak cookies zakázat, viz naše Zásady ohledně cookies.
Browsing from the United States?
Visit our US website